tiistai 29. toukokuuta 2018

SUMMER BUCKETLIST

Olen nähnyt useiden eri henkilöiden julkaisevan omia tavoitteitaan kesälle omilla sivustoillaan. Tästä inspiroituneena aloin pohtia myös mahdollisia omia tavoitteita tulevalle kesälle. Tässäpä ne tulevat!

1. Uida järvessä
Viime kesä ei ollut uimiselle kovin suotuisa, joten talviturkki jäi päälle odottamaan tätä kesää. Vielä ne ole järveen uskaltautunut, mutta kesäpäiviä on vielä jäljellä.


2. Lukea kirja
Nuorempana olen ollut lukutoukka henkeen ja vereen, mutta opintojen lisääntyessä puhtaasti harrastusmielessä lukeminen on valitettavasti jäänyt. Nyt kesälle aion ryhdistäytyä tämän asian suhteen ja tämä tavoite tullaan varmasti saavuttamaan.

3. Käydä toisen paikkakunnan tanssilavalla
Olen asunut koko lapsuuteni tanssilavan vieressä, joten lauantai iltaisin ''lavalla'' käyminen on yksi kesän kohokohdista. En ole kuitenkaan vielä tähän mennessä käynyt tutustumassa muihin tanssilavoihin, kuin tähän tuttuun ja turvalliseen, joten kesän yhdeksi tavoitteeksi nouseekin käynti toisen paikkakunnan tanssilavalla.

4. Kerätä pakastin täyteen marjoja
Olen innokas mustikkametsän kävijä ja olen useana vuonna jo yrittänyt täyttää pakastinta marjoilla tulevaa talvea varten. Lähes joka kerta siinä on kuitenkin käynyt niin, että olen syönyt marjat sitä mukaa, kun olen ne kerännyt ja pitkin vuotta olen joutunut ostamaan marjat pakastealtaasta.


5. Kuvata luontoa keskellä yötä 
Olen jo usean vuoden ajan ollut kiinnostunut kuvaamaan luontoa tms. kesällä illan hämärtyessä tai aamuauringon sarastaessa. Siinä valossa on vain jotain niin kaunista.


6. Saada banaanin taimi kukoistamaan
Viime kesänä kerroin banaanin taimestani ja kuinka innoissani olinkaan sen kasvattamisesta. Se kuitenkin kuihtui talvella valon puutteeseen ja halusin tilalle uuden. Parisen viikkoa sitten ostin uuden taimen ja olen ollut sen suhteen hyvin tarkka. Suurta iloa tuo jokainen uusi lehti, joita se kasvattaa noin viikon välein.


7. Road trip
Kesän road tripit on miltei parhaita asioita, joita kesällä voikaan tehdä. Luulen, että Veikolla voisi olla tämän kohdan suorittamiseen paljon ideoita. Kenties tanssilavavierailun ja road tripin voisi jotenkin yhdistää.

8. Maistaa uutta jäätelömakua/uusia makuja ylipäänsä
Olen melko perinteisten makujen ystävä ja minulla on jäätelöpuikkoja valittaessa aina samat varmat valinnat, kuten esimerkiksi Magnum White tai Kingiksen Salmiakki. Muiden ruokien suhteen olen vasta ravintola-alalla työskennellessäni tutustunut kunnolla esimerkiksi vuohenjuustoon, halloumiin ja pihveihin. Kesän aikana on siis tavoitteena kokeilla jäätelömakujen lisäksi myös muita uusia makuja.


9. Nähdä ystäviä ja läheisiä ihmisiä enemmän
Kuten usein olen bloginkin puolella jutellut, niin opintojen ja töiden yhdistäminen on vienyt aikaa ihan liikaa ystävien ja läheisten tapaamiselta. Kesällä tilanne on toinen, joten ehdottomasti aion korjata asian.



10. Keksiä kandiaihe
Tilannehan on se, että tämän hetkeen tavoitteena on se, että kandidaatin tutkielmani olisi valmiina tulevana keväänä. Se tarkoittaa siis sitä, että kesän aikana olisi saatava aihe keksittyä. Eli siis silmät ja korvat auki ja maailmalle kysymyksiä pohtimaan.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!