sunnuntai 11. maaliskuuta 2018

VUOSIJUHLAT

Viime viikonloppuna olimme mukana juhlimassa 4-vuotiasta Joensuun oikeustieteilijöiden ainejärjestöä Judicaa. Tämä oli kokonaisuudessaan jo kolmas kerta, kun sain olla mukana kyseisissä juhlissa, mikä on melko hassua, koska vasta tänä vuonna olen virallisesti korkeakouluopiskelija. Muistan elävästi, kun ensimmäisissä juhlissa olin mukana abiturienttina ja kaikki oli yhtä suurta ihmetystä. Laulut kuulostivat kummallisilta ja skoolaustapa oli kovin erikoinen. Nykyään nuo tavat tulevat jo selkärangasta.
      Mukaan juhliin oli ehdottomasti päästävä, sillä edellisten vuosien juhlat olivat olleet niin ikimuistoisia ja mutta myös koska tämä kerta oli mahdollisesti Veikon viimeinen opiskelijana, niin olihan sinne mentävä ja ihanaa, että tuli lähdettyä. Postaus on tällä kertaa hieman erilainen, kuin aiemmin, mutta toivottavasti pidätte! Antaa kuvien puhua puolestaan. P.s Aiemminpien vuosien kuvia löydät TÄÄLTÄ

Tilasin juhlamekkoni Nellystä joulun alla ja jännitin aika kovasti, miltä se tulee päälläni näyttämään. Olin ihastellut sitä sivustolla jo tovin, kunnes lopulta otin riskin sen suhteen. Värinä punainen kuitenkin on melko räväkkä tapaus. Vielä kaksi vuotta sitten en olisi voinut kuvitella laittavani niin tyköistuvaa mekkoa päälleni, tosin silloin olin huomattavasti epävarmempi sekä itseni, että vartaloni suhteen. Lopputulokseen olin kuitenkin todella tyytyväinen ja olen iloinen, että uskalsin valita tämän kyseisen mekon. Nimittäin viime vuoden vetoketju- episodin vuoksi, olin ottanut suosiolla mukaan myös mekon, jota käytin edellisenä vuonna.
      Kampaajalla kävin Joensuun Sokoksen kampaamossa, jossa kävin laitattamassa kampauksen myös viime vuonna. Olin edellisellä kerralla hyvin tyytyväinen lopputulokseen ja ei kyllä ollut valittamista tänäkään vuonna. Todella isot suositukset sinne! Nopeasti mielettömän hyvää jälkeä, joka kesti hyvin jopa seuraavaan aamuun. Kampaukseen laitettiin myös hieman kultaista hilettä, joka kruunasi koko lookin.
      Meikin juhlille olen puolestaan joka vuosi tehnyt itse. Aiemmin olen panostanut enemmän silmämeikkiin, mutta tänä vuonna punaiset huulet saivat puhua puolestaan. Huulipunana toimi NYX:n Soft Matte Lip Cream sävyssä Amsterdam. Irtoripset ovat joka vuosi kuuluneet osaksi juhlameikkiäni.
      Juhlalaukkuni oli peräisin mummiltani. En tiedä mistä hän sen on tilannut, mutta nopeasti laukku on löytänyt tiensä luottolaukukseni juhliin. Mustat kengät puolestaan on ollut minulla jo usemman vuoden ajan.
       Koruina käytin ainoastaan Tommy Hilfigerin korvakoruja, jotka sain Veikolta syntymäpäivälahjaksi. Halusin pitää tyylin melko klassisena, joten pelkät korvakorut oli erittäin hyvä valinta tukemaan tätä ajatusta.


Meillä on ollut Veikon kanssa puhetta, että haluaisimme hyvän uuden yhteiskuvan kehyksiin kotimme hyllyn koristeeksi. Ajatuksena siis olikin, että vuosijuhlilta voisi saada tuon kuvan. Aiempina vuosina kuvat eivät ole onnistuneet mitenkään erityisen hyvin, mutta tämän vuoden kuviin olen tosi tyytyväinen. Kuvat on ottanut Risto Takala.


Vuosijuhlien perinteeseen kuuluu illallisosuuden lisäksi myös tanssia bändin tahtiin, jatkot useimmiten yökerhossa ja seuraavan päivän silliaamiainen. Silliksestä olin tänä vuonna erityisen innoissani siksi, koska vihdoin ja viimein myös itse sain pukea kirkkaan punaiset haalarini jalkaan. 

Jälleen kerran mukaan tarttui paljon ihania muistoja ja näistä on ihana jatkaa eteenpäin kohti fuksivuoden viimeisiä rutistuksia ja kohti alkavaa kevättä. 
-Jenna

3 kommenttia:

  1. Toi mekko on kyllä aivan upea nappi valinta!<3

    VastaaPoista
  2. Onpas teillä ollut hienon näköiset vuosijuhlat ja oikein hieno tuo sinun kampaus ja puku! Meillä on myös työpaikan vuosijuhlat tiedossa tässä kesällä ja olen jo nyt paniikissa siitä, mitä laitan päälle ja miten hiukset jne. Jotenkin meillä on aina työpaikalla pientä kilpailua siitä, kuka pukeutuu hienoiten. Paljon tsemppiä teille loppuopintoihin!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!